2009

12/2009, Claudia Harsch: Bildungsstandards implementieren – Wie geht das? Humboldt – Universität Berlin, Deutschland. (guest lecture)

09/2009, Claudia Harsch, with Olaf Köller and Michael Leucht: Schwierigkeitsgenerierende Merkmale von Items zum Lese- und Hörverstehen im Fach Englisch. Fachtagung für Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken, Germany. (presentation)

08/2009, Claudia Harsch, with Johannes Hartig and Jana Höhler: Modelling Item Difficulties for Reading Comprehension in English as a Foreign Language. EARLI Conference, Amsterdam, the Netherlands. (presentation)

07/2009, Claudia Harsch, with Johannes Hartig and Jana Höhler: Explanatory models for item difficulties in reading and listening comprehension. IMPS Conference, Cambridge, UK. (presentation)

03/2009, Claudia Harsch: Validation of the Warwick English Language Test. Kolloquium „Methoden der empirischen Bildungsforschung“, Hirschegg, Österreich. (presentation)

02/2009, Claudia Harsch, with Konrad Schröder: Developing Assessment Literacy. International Conference “Bridging the Gap between Theory and Practice”. Fachdidaktisches Zentrum CELT, Universität Wien, Austria. (presentation)