Latest Past Events

University of Bremen

Theme: “The Use of Generative AI – Promises and Perils for Assessing Writing and Assessing for Academic Purposes” We’re pleased to announce that registration is now open for the upcoming EALTA joint SIG meeting for the Assessment of Writing and Academic Purposes in Bremen, 1st-2nd of March. Please register for the upcoming event via this … Continue reading EALTA Joint Special Interest Group Meeting for the Assessment of Writing and Academic Purposes

University of Bremen

Referentin ist Prof. Dr. Silvia Melo-Pfeifer, Professorin für Didaktik der romanischen Sprachen an der Universität Hamburg. Ihre Forschungsschwerpunkte liegen in der Mehrsprachigkeit und Interkomprehension, im interkulturellen Lernen, in mehrsprachiger Interaktion sowie Herkunftssprachen. "In diesem Vortrag befasse ich mich mit der Nutzung von Linguistic Landscapes als pädagogisches Werkzeug im Kontext der Sprachausbildung und des Sprachenunterrichts. Linguistic … Continue reading Theorie und Workshop: “Die Verwendung von Linguistic Landscapes in der Sprachausbildung und im Sprachenunterricht”